zondag 29 januari 2012

Alles voor chocolademelk!

Een schrijfopdracht die ik op een site heb gevonden, leek me leuk om iets bij te verzinnen.
Schrijf het verhaal achter een nieuwsbericht (bron: http://www.nu.nl/):
"Enkele Belgen hebben wel heel veel moeite gedaan om hun dorst te lessen. In de nacht van vrijdag op zaterdag vernielden zij met een bulldozer een benzinestation in Grace-Hollogne, om er vervolgens alleen met een fles chocolademelk vandoor te gaan. De bulldozer is later teruggevonden."
Schrijf het verhaal vanuit het gezichtspunt van één van deze daders. Serieus, absurd, geestig, het maakt niet uit.


“Waarom, vraagt u? Ik zal het allemaal nog eens uitleggen:

Mijn vrienden en ik waren dus heel de dag aan het werk geweest op de bouw, na een lange dag klussen waren we eindelijk klaar met deze fase van het project. Om dat te vieren waren we nog wat gaan drinken in het park. Dus met onze flesjes bier en afhaal pizza's liepen we naar een hoekje in het park, waar we rustig konden zitten. Na een paar uur werden we wakker daar achter die bosjes, we waren dus blijkbaar in slaap gevallen...

Half beduusd gingen we zitten en dronken de laatste flesjes bier op en de laatste korstjes van de pizza.

Ik keek op mijn telefoon en zag dat ’t al drie uur was. Te laat om naar huis te gaan dus. We hebben allemaal een vriendin en die hebben nu natuurlijk allang de deur op slot gedaan, ze zijn ’t gewend dat we niet thuiskomen en gewoon bij een vriend slapen of zo... We belden de vriend op waar we altijd slapen, maar hij nam niet op. We hadden al een paar uur hier liggen slapen, dus waarom niet verder slapen zei ik, maar dat vonden m’n vrienden niet zo’n goed idee, stel je voor dat we nog slapen als er mensen langskomen, hier kunnen we problemen mee krijgen. Dilemma zeg!

Ik kreeg ondertussen alweer dorst,

wat niet zo raar is, want ik heb altijd wel dorst... We besloten dus om te kijken of het benzinestation open was. Daar aangekomen zagen we dat dat niet het geval was.. Nog een dilemma! En toen kregen we met onze aangeschoten hoofden een goed idee, althans, dat vonden wij... Het schijnt dat sommige mensen het een idioot idee vonden (sorry voor m’n taalgebruik). Een vriend van me zag een bulldozer staan wij het pand naast het benzinestation, ze waren daar ook aan het bouwen. Hij is de machine expert en ging dus snel aan de slag om hem aan de praat te krijgen.

En nu komt het grappige gedeelte!

We hebben ons kapot gelachen zeg! Hij pakte dus die bulldozer en reed zo door d’n deur naar binnen, het glas viel overal op de grond. Binnen gekomen begonnen we alle gadget's enzo uit te testen die er lagen, net als kleine kinderen in een speelgoed winkel hahaha. Toen zag ik mijn favoriete-als-ik-wakker-word-’s nachts-drankje, hetgeen ik altijd uit de koelkast steel tijdens mijn nachtelijke vreet en drink buien: Chocolademelk!!! Sinds ik 3 jaar ben of zo ben ik echt verslaafd aan dit drinken!

Ik pakte het pak chocolademelk en zei tegen m’n vrienden dat we maar weer ‘ns moesten gaan. 

Na de bulldozer bij het pand ernaast terug te hebben gezet gingen we terug naar het park en hebben daar chocolademelk gedronken en proberen wakker te blijven. Rond een uur of 8 zijn we naar onze huizen teruggekeerd en hebben mooi excuus verzonnen voor onze vriendinnen. Al was dat niet nodig, want een uur later stond de politie al bij ons op de stoep, eerst bij mij, en toen ik in de auto zat gingen we langs m'n vrienden. Beveiligings camera's ook!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten