woensdag 1 februari 2012

Contactadvertentie uit de krant

Thomas is al vele jaren vrijgezel, en op een dag gaat de telefoon...
“Hallo met Thomas”

“Haaaaaaaai, met Yvonne, alles goed ?”

“Euh ja... Maar euh, wie bent u?”

“Zeg maar ‘je’ hoor gekkie! Ik heb je contact advertentie gelezen in de krant van gisteren, of was het nu eergisteren? Nah ja, wat maakt het ook uit?! In ieder geval lijk je me een leuke jongen, al kan ik dat natuurlijk nooit zeker weten met 5 regeltjes aan tekst, maar het kwam grappig over, en ja ik wil natuurlijk graag een afspraak met je maken. Ik vind het natuurlijk leuker als de man de vrouw uit vraagt, maar dat gaat natuurlijk nu niet want je kent me niet hahahahahahha!”

“Maar...” Probeert Thomas Yvonne te onderbreken.

“Wanneer heb je tijd? Want ik kan eigenlijk altijd wel, behalve dan vandaag, want ik heb niets leuks om aan te trekken dus moet ik eerst nog naar de winkel, en dus morgen ook niet, want dan is het zondag en kan ik dus ook niets kopen, tenzij ik zometeen nog snel ga, maar de winkels sluiten over anderhalf uur, dus heb ik nooit tijd om aan iets leuks te komen, ookal woon ik maar 5 minuten van het centrum. Ow had ik je dat al verteld? Ik woon dus 5 minuten van het centrum van Tilburg, dus daar kunnen we wel afspreken als je wilt. Het kan dus eventueel maandag avond, want dan heb ik maandag heel de dag de tijd om te gaan shoppen en naar de kapper te gaan enzo, want mijn haar is lichtbruin, maar ik wil het iets donkerder laten verven, dat staat mooier bij mijn huid denk ik, denk je niet? Ow dat kun je natuurlijk nog niet weten hahahaha”

Thomas hield ondertusse de telefoon al zo’n 50 centimeter bij zijn oor vandaan.


“Euh mag ik even?”

“Jah natuurlijk sorry, ja ik praat nogal veel enzo, dat zeiden mijn ouders ook altijd al hahahah”

“okay! Ik wil dus even duidelijk maken dat ik nog nooit een contact advertentie heb geplaatst, ik ben vrijgezel en ben daar heel gelukkig mee. Ik weet dus niet hoe je aan dit nummer komt, maar dus niet uit de krant, tenzij er een verkeerd nummer staat.”

Terwijl Thomas dit zegt krijgt hij een smsje binnen van zijn broer: “Nog reacties broertje?”


“Oh neeeeee!! Niet weer hè!”

“Huh, wat is er dan?”

“Ik weet al hoe die advertentie daar komt, mijn oudere broer heeft die geplaatst, dat had hij ook al een keer op internet gedaan.. Hij wil wel heel graag dat ik een vriendin krijg geloof ik..”

“Ow, en wil jij geen vriendin dan? want je lijkt me echt leuk, hoe je broer je dus beschreef. Ik snap dat dit dus raar voor je is maar geloof me, ik ben heel gezellig enzo, en ik hou wel van uitgaan, dus misschien kunnen we toch afspreken? Misschien wordt het wel wat tussen ons joh!”

“Nee dankje, je lijkt me heel euh.. Gezellig... Maar ik blijf toch liever thuis op de bank voor de tv... Oh weetje wat, mijn broer is ook vrijgezel sinds vorige week, wil je zijn nummer?”

Yvonne is blij dat ze het nummer van Thomas’ broer krijgt en belt hem gelijk op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten