vrijdag 3 februari 2012

Sneeuw, bibbers, erwtensoep en andere winterse dingen

Het is winter, wat nu te doen? Hier wat tips.

Sneeuw, bibbers, erwtensoep en andere winterse dingen.



Winter! Maar wat moeten we nou doen?

Sneeuw!

En ja, het sneeuwt in Nederland, en ook in Frankrijk sneeuwt het in sommige gebieden (natuurlijk weer niet in de Dordogne...). Dit is natuurlijk leuk voor de kinderen, lekker spelen in de sneeuw, helemaal bevroren naar binnenkomen waar een kop warme chocolademelk klaar staat, maar op de weg is het een chaos, en voor de mensen die naar hun werk moeten of ergens naar toe moeten, is dit natuurlijk een probleem.

Dus voor de lezers die dit nu lezen vanaf hun mobiel in de file: Veel succes nog op de weg!


Maar oké, nu naar de erwtensoep

 Ik vind het persoonlijk niet lekker, maar velen vinden het heerlijk om een kopje te eten terwijl de sneeuwvlokjes naar beneden dwarrelen. Ik heb liever een kop warme chocolademelk, een reep chocolade en wat chips ofzo.. Oh ja, en natuurlijk de openhaard en een goede film of een goed boek. Iedereen vult zijn koude vrije dagen anders, sommige liggen liever voor de openhaard op de bank zoals ik, anderen gaan lekker wandelen (dit doe ik ook wel hoor, niet dat ik nu overkom als een luilak ofzo), en misschien ga jij wel graag shoppen ofzo.

 

 

Knutselen

Wat ook leuk is om met kinderen simpele winterse knutselwerkjes te maken. Print bijvoorbeeld een kleurplaat van een beer uit, en ook kleurplaten van kledingstukken (vooral winterse dingen, zoals handschoenen, truien etc...) en laat de kinderen deze uitknippen, inkleuren en op de beer plakken zodat deze het lekker warm heeft.
Met wat oudere kinderen kun je bijvoorbeeld armbandjes maken met kraaltjes en stofjes, of een huisje bouwen met dik karton of dun hout.

Voor een lees en film tip, lees mijn artikel over “De wereld van Sofie” (boek), en “The Help” (film).

 

 

Naar het strand?! Is die Anique nou gek geworden?!

Nee hoor, ik ben wel een beetje gek, maar het valt nog mee.
Met deze sneeuw is het niet echt handig, maar wat ik in Nederland altijd heerlijk vond, en hier in Frankrijk ook eens heb gedaan, is op het strand wandelen als het zo koud is. Ja het kan vreemd klinken, maar met een panty, en legging onder een dikke spijkerbroek, 2 truien en een dikke jas, warme muts (met van die leuke oorflappen en bolletje op je hoofd ^^), handschoenen en sjawl is het echt heerlijk! Die wind in je gezicht, die kou, die heerlijke frisse lucht... Geweldig... En als je dan thuiskomt en lekker onder een warme deken op de bank kruipt, met de eerder beschreven warme chocolademelk, voel je je weer helemaal lekker fris.



Ik wens iedereen nog een fijne winter toe, en veel succes aan degenen die absoluut niet van de winter houden, of die nu in de file staan door de sneeuw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten